

Lampa stołowa BEE stworzona z ręcznie formowanego szkła. Produkt o ponadczasowej, eleganckiej i pełnej formie. Delikatnie wypukły i zaokrąglony, turkusowy.
Lampa stołowa BEE stworzona z ręcznie formowanego szkła. Produkt o ponadczasowej, eleganckiej i pełnej formie. Delikatnie wypukły i zaokrąglony, ślicznie turkusowy, gładki. Lampa stabilna i wyrazista. Zauważalna, nielubiąca chować się w cieniu. Kolejny produkt marki stworzony ręką człowieka. Zaprojektowana przez architektów i założycieli marki, małżeństwo Marię Rypułę i Jacka Rypułę. To właśnie oni we współpracy z polskimi mistrzami hutniczymi stworzyli ten unikatowy produkt.
Rzemieślnikami wykonującymi ten produkt są polscy hutnicy, którzy przy użyciu lanc wydmuchują każdy szklany egzemplarz w solidne drewniane formy. Troszczymy się o to, by wytwarzane przez nas produkty były piękne i miały w sobie zamkniętą wrażliwość. Dbamy o naturalny charakter produktu. Zależy nam, by każdy egzemplarz był indywidualny, subtelnie różny. Seria BEE różni się subtelnie odcieniami oraz wielkością. Świadczy to o naturalnym charakterze produktu i jego ponadczasowym pięknie. Wrażliwe oko z pewnością dostrzeże piękne refleksy, jakie tworzą się na powierzchni klosza. Dojrzy różną intensywność koloru, który gradientem rozpływa się w poszczególnych częściach lampy. Barwa staje się bardziej intensywna u podstawy czy w górnej części oraz jaśniejsza w środkowej części. Hipnotyzujący turkusowy kolor jest efektem wykorzystania szczególnego pigmentu. Daje on zjawiskowe efekty w postaci pęcherzyków powietrza, które zatopione są w grubości szkła. W każdym egzemplarzu rozmieszczone inaczej, z różną intensywnością, raz większa raz mniejszą. Składa się na to wiele czynników, takich jak temperatura czy wilgotność powietrza w momencie jej wytwarzania. To charakteryzuje właśnie ręczną produkcję. Szkło klosza transparentne, posiada również ciemne cętki, typowe dla tej barwy produktu. Lampa dzięki swej przejrzystości wpuszcza do wnętrza światło, otulając je swym ciepłem i blaskiem. Kolor szkła, stonowany i subtelny nadaje lampie elegancji i klasycznego wizerunku.
Kompozycja lampy uzupełniona jest dużym, stylowym abażurem. Abażur wykonany z lnianej tkaniny. Stąd widoczna typowa dla tego materiału plecionka, która szczególnie wyeksponowana zostaje wieczorową porą, gdy wnętrze abażura rozświetla światło lampy. Designerski charakter produktu przejawia się widocznym wewnątrz lampy czarnym przewodem. W trosce o dobór najwyższej jakości detali, wykorzystany przewód jest przewodem w oplocie tekstylnym.
Każdy egzemplarz lampy sygnowany jest wykonanym w szkle logiem Gie El, z charakterystycznymi dwiema literami “g” oraz “l”, które świadczy o oryginalności produktu. Gie El to skrót od łacińskiej frazy genius loci, oznaczającego opiekuńczego ducha miejsca. Idea genius loci przyświeca nam przy projektowaniu i tworzeniu produktów, tak by efektem końcowym był produkt ubogacający wnętrza, wykonany z dbałością o detale i ponadczasowy charakter. Produkty marki charakteryzują się właśnie troską o detal i wzorniczą jakość oraz polską produkcją. Są wolne od sztampy fabrycznej, seryjnej produkcji i masowej, cyfrowej powtarzalności. Design tworzymy we współpracy projektantów z rzemieślnikami. Stawiamy na zrównoważoną i świadomą produkcję. Cieszymy się z Twoich wyborów. Witaj w świecie Gie El.
Opis
![]() |
Maria Rypuła urodziła się w Tychach w 1983 roku. W 2008 roku ukończyła architekturę krajobrazu na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. W 2007 roku wraz z mężem Jackiem Rypułą założyła autorską pracownię architektoniczną Genius Loci Architekci, a w 2012 roku markę Gie El. Prywatnie miłośniczka biegów górskich i golfa. Lubi kawę i muzykę jazzową. |
![]() |
Architekt IARP i SARP Katowice, certyfikat RIBA Absolwent Politechniki Krakowskiej na Wydziale Architektura i Urbanistyka. Dyplom, 2008, akredytowany przez Roysl Institute of British Architects, pod przewodnictwem dr hab. inż. arch. Marka Kowickiego, prof. PK. Był to pierwszy obroniony dyplom w historii uczelni łączący dwa kierunki tj. architekturę i urbanistykę oraz architekturę krajobrazu. Tematem przewodnim dyplomu była rewitalizacja obszarów poprzemysłowych. |